joi, 10 mai 2012

Limonada


Lamaile sunt o sursa excelenta de vitamine (mai multe de detalii aici), iar 2 litri de apa pe zi e sfatul medicilor pentru noi. Atunci de ce sa nu ne racorim cu o limonada in aceste zile calduroase? Limonada se deosebeste esential de bauturile racoritoare din comert prin efectul sau tonic ce combate astenia si prin influentele pozitive asupra intregului organism. 
In timpul verii, sotul meu ar putea bea numai limonada, asa ca am vrut sa-i fac o surpriza si am preparat-o eu. Am gasit o reteta delicioasa, dar promit sa incerc multe altele si sa le impratasesc cu voi.

Am observat un principiul al limonadei: pentru fiecare lamaie avem nevoie de 60 gr zahar si 40 ml apa.

Asadar, avem nevoie de:

  • lamai
  • apa
  • zahar

Cum se face:

1. In functie de cate lamai avem si de principiul mai sus mentionat punem apa si zaharul intr-un vas mic pe foc, si din momentul in care incepe sa fiarba mai lasam 2-3 minute si luam vasul de pe foc.
2. Intre timp stroarcem lamaile.
3. Lasam siropul de zahar sa se raceasca pana la temperatura camerei, sau scufundam vasul in apa rece pentru a grabi acest proces.
4. Adaugam sucul de lamaie. Obtinem astfel un sirop pentru limonada.
5. Punem siropul intr-un vas incapator si diluam cu apa pana cand ajungem de gustul dorit. Eu la 4 lamai mari am folosit aproape 2 l apa.

Lasam la frigier sa se raceasca. Cand servim putem pune gheta ,felii de lamaie si frunze de menta.
Daca preparati mai mult sirop il puteti pastra intr-un recipient de sticla si puteti avea oricand limonada gata intr-un minut. :)




Va invit sa va racoriti cu ceva dellicios!
Lavinia Gheorghias

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu